perjantai 31. heinäkuuta 2009

Vanhusten huolto

Sairaalan haju sekoittuu housuissani olevaan paskaan. Missä minä olen? Haistan sen. Kauhun ja paskan hajun. JSP? Jotain tässä on nyt pielessä. ”Markku ottaa nyt tämän pillerin.” Käsi työntää suuhun Pilleriä. Pilleri. Joka kerta, kun syön Pillerin, unohdan. En halua syödä Pilleriä.

Nainen valkoisissa vaatteissa syöttää Pillerin. Vihaan naista valkoisissa vaatteissa. Sairaanhoitaja. Niiden nimi on sairaanhoitaja. Jumalauta! Nyt muistan. Ryssät. JSP. Tämä on JSP. Taisi tulla siipeen. Helpotus on kultainen ja rakas. Lomaa ja pääsy takalinjaan luvassa. Hitto, että nussin kotona. Kunniamerkki.

Ei. Minähän pakkasin saappaita Nokialle. Kekkonen on presidentti. Onko tämä sairaala? Kolari? Olenko ajanut kolarin? Olen ajanut kolarin. Missä Minna on? Minut tuotiin tänne. ”Pappa. Tämä on parasta kaikille.”

Tämän on pakko olla rangaistus. Herra Jumala mitä pahaa minä olen tehnyt? Herra Jumala auta! Jeesus auta! Jeesus auta minua Jeesus!

Minna. No nyt minä muistan. Minun vaimoni nimi on Minna. Minna voi selvittää koko tämän sotkun. Minna. Tuokaa Minna tänne. Minun vaimoni on Minna. Minna auttaa. Soittakaahan nyt Minnalle, niin saadaan tämä asia selväksi. M-i-n-n-a Korhonen.

”Voi, voi, herra Korhonen Minna on kuollut.” nainen valkoisissa sanoo murhaavan lempeällä äänellä. Totta. Minähän kannoin arkkua.

Voi Jeesus Kristus Minna kuoli taas. Älä muista. Älä Muista. Elämä on ohi. Minna kuoli vuonna 2004. Pertti on kuollut. Mikko kuoli sodassa. Timo elää Helsingissä perheensä kanssa ja minulla on lapsenlapsia. Ne ovat Helsingissä ja minulla on Nagant kesämökillä. Niin. Kukaan ei tuo sitä – kaikki ystävät ovat kuolleet.

Pilleri. Avaan suuni ja nielen Pillerin. Onko minulla lapsia? Onko minulla lapsen lapsia? Pää ei toimi. Jumala anna voimaa tappaa. Minut.

Sairaalan haju sekoittuu housuissani olevaan paskaan. Missä minä olen? Haistan sen. Kauhun ja paskan hajun…

Oli olemassa aika, jolloin ihmisen suurin pelko oli kuolla ja joutua Helvettiin. Olemme edistyneet. Nykyisin joudumme ensin Helvettiin ja sitten kuolemme.

Ei kommentteja: